صداي سخن عشق                        

                

صفحه اصلی | عناوین مطالب | تماس با من | پروفایل | قالب وبلاگ

هیچ عاشقی را به دوزخ نمی‌برند.

هیچ عاشقی را به دوزخ نمی‌برند.


دوزخ شرم دارد از این که عشق را در لهیبِ خود بگیرد.

آتش دوزخ، شمعی‌ست در برابرِ خورشیدِ عشق.

عارفی به نامِ یحیی بن معاذِ رازی می‌گوید:

«اگر دوزخ را به من ببخشند،

هرگز هیچ عاشقی را در آن نخواهم افکند.»

گفتند: «اگر جرمی کرده باشد، چه؟»

گفت: «جرم عاشقان، اختیاری نیست، اضطراری‌ست.

عاشقانِ مجرم را نیز به دوزخ نمی‌افکنم.

در عوض دوزخ را پُر می‌کنم از عاقلانِ مصلحت‌اندیشِ درستکار!»


♥ شنبه سوم بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱:۵۳ ق.ظ توسط فرشته